> > תוכנית פאק"ט

תוכנית פאק"ט

מדרשת בית שמש בשיתוף עם הג'וינט גאים להציג תוכנית חדשה וייחודית:

פאקט - PACT)) Parents and Children Together

תכנית לקידום הגיל הרך לילדים יוצאי אתיופיה בראייה אינטגרטיבית מלידה עד גיל שש.

 

 

אוכלוסיית יעד:

כל הילדים יוצאי אתיופיה מלידה עד גיל שש, הורי הילדים, הקהילה האתיופית בעיר, אנשי מקצוע (חינוך, רווחה, בריאות), נותני שירותים העובדים עם אוכלוסייה יוצאת אתיופיה, נציגי קהילה, ועמותות הקהילה, כשותפים בכל התהליך.

 

מטרות:

לטפח ולממש את הפוטנציאל של הילד על רקע בחינת והערכת כל קשרי חייו – ההתפתחותיים, המשפחתיים, הקהילתיים, החינוכיים והתרבותיים.

 

הסבר:

השנים הראשונות בחייו של הילד הן תקופה מכרעת להתפתחותו, לכן, חשוב לנקוט התערבות מוקדמת כבר בגיל הרך, המותאמת לצרכיו כפרט. מכאן ברור, כי לאיכות העבודה החינוכית, למעורבות ההורים והמחנכים בתהליך החינוכי של הילד ולחוויות הרגשיות, החברתיות והקוגניטיביות המזדמנות לו, יש השפעה מכרעת על התפתחותו הרגשית והחברתית ועל התפתחות כישוריו והישגיו בלימודים. עובדה זו נכונה לכל ילד, אך היא מקבלת משנה תוקף, כאשר מדובר באוכלוסיית הילדים יוצאי אתיופיה, אשר מלבד הצרכים הכלליים שלהם, יש לקחת בחשבון את השונות התרבותית שלהם ושל  הוריהם.

מכאן ברור כי, רק שותפות בין הילד וההורה ובין המערכת החינוכית–טיפולית–חברתית- קהילתית תאפשר לילד ולמשפחתו לפתח דרכי עבודה וכלים להתמודד בהצלחה עם האתגרים שהחיים בחברה המודרנית מציבים בפניהם.

 

עקרונות התכנית:

התאמה לצרכים – התכנית נבנתה כך שכל תכנית תתאים במידה המרבית לצרכים הייחודים של כל פרט (ילד/הורה) ושל כל קבוצה.

מעורבות הורים - להורים יועד מקום עיקרי בכל תכנית, כיוון שהתפיסה המנחה אותה רואה בהם אחראים מרכזיים לתהליך החינוך של ילדיהם, ומתכוונת לחזק יכולות קיימות ולהקנות יכולות וכישורים חדשים.

ראייה מערכתית - התערבות מערכתית פירושה: לשלב ולתאם בין כל הגורמים הפועלים במערכת. פעולה זו תאפשר ליצור מערך שירותים ותכניות לילד בגיל הרך ולמשפחתו, המבוסס על שותפות ברמה לאומית ומקומית של כלל המוסדות, הארגונים והקהילה.

העצמה קהילתית – התכנית תשאף לחזק את קהילת יוצאי אתיופיה במקום (כפרטים וכקבוצה), באופן שיוצר תהליך שיאפשר לקהילה להשתתף ולקחת אחריות מלאה על התהליך החינוכי של ילדיה.

גאווה תרבותית - התכניות תתבססנה על ערכי התרבות והמורשת של הקהילה האתיופית, ויתנו תשומת לב מיוחדת להבדלים תרבותיים כערך חיובי וכמקור ללמידה ולגאווה.

 

 

לסיכום:

הדבקות בתפיסה המערכתית כמודל עבודה, מניבה תוצרים ותפוקות רבי ערך לאורך השנים בכל הרמות. הילדים מצמצמים פערים בכל המשתנים ההתפתחותיים, האישיים, הרגשיים, החברתיים והלימודיים, ואילו ההורים מראים מעורבות ואחריות רבה יותר בכל הנוגע לילדיהם. מעורבות זו באה לידי ביטוי בקשר עם המערכות החינוכיות ובטיפול בילדים. נוסף על כך, הקהילה צורכת שירותי פנאי, העשרה, תעסוקה והשכלה.



האתר הוקם ע"י entry interactive
מדרשת בית שמש   © כל הזכויות שמורות
עמוד ראשי | אודות המדרשה | תוכניות לבית ספר | מועדוניות | פעילות בקהילה | מורשת האזור | כתבו עלינו | צור קשר | מפת אתר